Dat is weer wat anders! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bregje Ramakers - WaarBenJij.nu Dat is weer wat anders! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bregje Ramakers - WaarBenJij.nu

Dat is weer wat anders!

Door: Bregje

Blijf op de hoogte en volg Bregje

10 December 2007 | Australië, Sydney

Voordat we Azie verlieten hebben we nog wat dagen doorgebracht in Bangkok. We hebben daar wat tempels bezocht, een boottochtje over de rivier gemaakt en het was de 80ste verjaardag van de koning! Dat werd echt heel groots aangepakt: heel Bangkok was buiten op straat, iedereen had gele shirtjes aan, vuurwerk, overal optredens, kraampjes waar je anzichtkaarten van de koning kon kopen, kraampjes met eten...het was mega druk! Wel erg leuk om te zien.

Nu zijn we in Sydney. De westerse wereld! Heel anders! We waren gewend dat wanneer mensen naar ons toekwamen, dat alleen was omdat ze iets van ons wilden (verkopers, taxichauffeurs, tuk-tukrijders enz). Toen we op het centraal station in Sydney aankwamen, stonden er ook gelijk wat mensen om ons heen...niet om ons iets te verkopen maar om ons te helpen (zonder er geld voor te vragen)! Iedereen hier is echt hartstikke vriendelijk en behulpzaam. Het minpuntje is dat we hier zo ongeveer het 4-dubbele moeten betalen voor een kamer. Als het in Azie $8 was voor een kamer per nacht, betalen we nu $26 voor 1 bed, 1 nacht en een Dorm (=gedeelde kamer, met 4 andere meiden). Dat is dus wel even slikken.

We hebben niet lang in Sydney en vertrekken morgen alweer naar Nieuw-Zeeland. Maar we hebben al veel gedaan: Opera-House bezocht, een voorstelling daar gezien, een ferry-tocht gemaakt, de Harbour-Bridge gezien, langs de stranden gereden vanuit Wollongong naar Sydney, naar de Blue Mountains geweest waar je de 3 Sisters kunt bewonderen. Helaas is het hier niet zo heel mooi weer en was het erg mistig...we hebben de 3 Sisters dus niet kunnen bewonderen :(.

De foto's krijgen jullie nog te zien (ook van het vorige verhaal)! Maar er zit helaas een virus op mijn geheugenkaart...in Nieuw-Zeeland hebben we de tijd om de kaart virus-vrij te laten maken en de foto's te redden!

• 10 December 2007 - 17:02

Annemiek:

Hey Bregje,

Hoe spreken ze je naam uit in Azie en hoe in Australia?
    Wat heb je gezien voor voorstelling in The Opera-house?
    Opera?
    Tja , die prijzen zijn wel erg verschillend, maar ja, je hebt inmiddels veel bespaard...
    Harrie roept me we gaan eten; rode kool en hachee, aardappelpuree en appelmoes. mmmm echt Hollands.
    VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEl PLEZIER en een dikke kus.
    Annemiek

• 10 December 2007 - 18:12

Piet En Sylvia:

Het is goed om te vernemen (en te ondergaan) dat je in een andere wereld terecht bent gekomen. Sydney is een mooie leuke stad als je de tijd neemt om overal goed rond te kijken, maar jullie gaan snel door naar NZ. We zijn benieuwd wat je (jullie) daarvan vinden, in de loop van de nieuwe ervaringen.
    Hoe relaxed is NZ ?

Groetjes, Piet en Sylvia

• 10 December 2007 - 20:57

Anka:

Heej Breg!

Heb een tijdje geen internet gehad dus heb vanavond maar eens een inhaalslag gemaakt met het lezen van je avonturen. Prima activiteit voor een regenachtige avond.... Ben nu ook helemaal niet jaloers ofzo...

Lijkt inmiddels wel alsof je al een eeuwigheid weg bent. Kijk er iig wel naar uit tot je er weer eens bij bent op de maandag morgen. (jij natuurlijk helemaal niet, snap ik ook wel)

Wij beginnen aan onze laaste week trainen voor de winterstop, zondag nog uit naar Bloemendaal. Deze is 2 weken geleden afgelast vanwege de regen. Dat zegt dus genoeg over het weer hier.. Daarom mag jij dan ook absoluut niet klagen over een beetje mist in sydney! haha

Nou 't is wel even genoeg voor dit moment, anders gaan mensen dalijk denken dat dit www.anka.waarbenjij.nu is... hihi

Have fun babe!!

Liefs, Anka

• 11 December 2007 - 17:47

Marianne:

He bregske!
    Alles kits daar hoor ik...balen van dat virus op de kaart. Het voelt of je al een eeuwigheid weg bent....maar ook eigenlijk ook nog maar net...heel dubbel!! In ieder zie ik naar het moment uit dat je terug bent.
    Diderik en ik zijn gisteren in ondertrouw gegaan, en hebben dat maar even goed gevierd! Nu bereiden we ons voor op kerst en oud en nieuw....wordt alwéér een feestje denk ik!! joehoe...alleen zonder mijn vriendinnetje dan....Volgend jaar doen we dat dan gewoon dubbel ok?

Have fun!!

Liefs Marianne dellebeke (hihi, even oefenen hoor!!)

• 11 December 2007 - 21:30

Edith En Lille:

het wil niet zo lukken met die camera hé. gelukkig heb je al leuke foto's op deze site gezet. behalve dan van jullie met die geweren. niet geladen hoop ik. Hé Bregje, wij gaan ook reizen.. naar Frankrijk. tsja, verschil moet er wezen. Eerst wel kerstmis vieren met oma en lille's ouders. We gaan chique uit eten in een sterrenrestaurant.
    Veel plezier weer in Nieuw-Zeeland vanuit gewoon Zeeland.
    kus van Lille en Edith.

• 12 December 2007 - 08:03

Annika:

Heey! Gevonden!!! Zijn jullie heel aangekomen in Nieuw-Zeeland? Leuk jullie verhalen te lezen! In Cairns is het gezellig en het weer is een stuk dan in Sydney en er geen mist;).
    Veel plezier nog en groetjes aan Charlotte! Dan doe ik overmorgen de groetjes aan Nederland :(.
    xx Annika

• 19 December 2007 - 18:23

Didi:

He hallo,
    Het is hier al weer bijna tijd voor de kerstvakantie. O, wat vind ik dat toch NIET erg. Maar voor jullie wordt het nu natuurlijk tijd om een baantje te gaan zoeken. Dat was toch de bedoeling van Nieuw-Zeeland? Nou ja ik ga morgen genieten van de kerstborrel, overmorgen van de kerstlunch op school en dan is het om 13.00 uur voor mij afgelopen. Joepie!!! 2 weken niks doen (behalve veel eten natuurlijk met al die kerst en nieuw-jaars dates enzo.
    Nou maak er iets van bij jullie en ik zal aan jullie denken. Hele fijne dagen en kijk even of het vuurwerk daar beter is of niet.

Groetjes Didi

• 26 December 2007 - 19:44

Helly:

Hoi Bregje,
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt, Je bent nu ong. op de helft van je reis??
    geniet er maar lekker van. Groetjes van Helly

• 04 Januari 2008 - 18:11

Bert Battjes:

He Bregje, vet cool die verhalen en geniet er van!!!

Grz Bert

ps (tip) Vergeet niet de Tongariro crossing (noorder eiland) en de Tasman track en Routburn track (zuider eiland) te lopen, dit zijn echt vette wandel routes (sweet as).